måndag 8 februari 2010

Tisdag 9 feb.



Docklands.

Flinders st - Swanston st.


Faderations square.



En del av Chapel st.


Halla, halla mitt vinterland.
Nagra dagra har nu hunnit springa forbi sens jag var har och skrev nagra rader. Och med nagra dagra menar jag inte vilka dagra som helst, det har varit en helg, men jag kan lova er den har inte varit sa foraldrar forbjuden.
Julia har ju den lyckan att inte behova jobba pa helger, for hennes arbetskift ligger nu mandag till fredag 10 till halv 5. Medans mina skift ar utsprida pa veckodagranas kvallar och helgernas heldagra. Detta betyder att jag och julia alltid springer om varandra och ses ca. 2 timmar varje dag.
Men helgen borjade med en fredag, typiskt. Och jag var ledig denna dag, en av mina tva kvallar i veckan jag ar ledig. Julia slutade kl. halv fem sa jag motte upp henne i stan. Sedan promenixade vi genom staden till Yarra prom for att halsa pa Malin som jobbar pa French Connection dar. Efter att ha pratat massa skit och efter att julle har hittat ett kap. Drar vi oss vidare till Gloria Jeans coffee for att ta en kaffe. Kvllen fortsatter med att vi handlar lite mat och kor en lugn hemma kvall.
Lordag morgon vaknar vi upp vid tio. Jag gor mig ordning for att dra till jobbet och julia aker till st kilda for att halsa pa Anna och Malin. Dom sma sota tjejerna spenderar sedan dagen pa en marknad som jag inte kommer ihag vart den lag och jag spenderar dagen pa jobbet och kommer hem vid 1 pa natten med Julia som salskap eftersom hon var inne i stan med vara roommates.
Sondag, vi tog sovmorgon och gick inte upp forens vid 11. Jag gjorde ordning mig och gick till jobbet igen. Julia tog en lugn och skon hemma dag. Och hon spenderade dagen genom att langta efter mig. haha na jag kommer faktist inte ihag va hon gjorde. Jag kom hem iallafall helt dod vid halv 1 pa natten.
Mandag. Helgen va slut. Och det var dags for julle att ga upp tidigt igen for att ga till jobbet, jag sover istallet vidare nagra timmar. Julle spendarar dagen pa jobber och komme hem vid halv fyra och jag spenderar dagen genom att plocka ordning i koket och i varat rum, handlar lite mat och far sedan med mig ett ragg till lagenheten pa kopet. haha ragg och ragg kan jag faktist inte kalla det. men det sitter en kille ute i varmen som sager att han vantar pa en kompis som bor i samma byggnad. jag ar snall och later honom komma in. han tar sedan hissen upp till samma vaning och gar fore mig till den dorren jag ska till. Jag blir lite paff och han blir lite nervos nar han ser att jag ocksa gar till samma dorr. vi kommer sedan fram till att det ar Franciscos kompis och han viste inte att Andres och Francisco bodde med tva tjejer numera. Aja det var iallafall min roliga handelse som hande igar. Efter den roliga handelsen var det dags for mig att bege mig till jobbet igen.Julia spenderar eftermiddagen med att stada lagenheten for att sedan pa kvallen fa besok av Malin och Anna.
Tisdag. Julle ar pa jobbet och detta ar en av mina lediga dagra sa ikvall ska jag och julle ha en riktig myskvall tillsamans. Innan dess ska jag ta och plocka ordning lite och sedan ga ut och luncha med Sanjin.
Ta hand om er, och frys inte ihjal for det gor inte vi. For har ar det ca. 35 grader ute. Snorvarmt!
Manga svettiga puss och kramar.
olga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade